Selasa, 21 Mei 2013

Kemalangan Kereta Mewah- 14 Buah Kereta Mewah

Assalamualaiikum dan selamat sejahtera kepada semua

Setiap hari kalau kita baca surat khabar pasti ada je berlakunya kemalangan di mana-mana.
Kemalangan yang melibatkan kematian, cedera parah, cedera ringan dan sebagainya pasti diketahui umum kan. Mungkin ada yang melihat kemalangan tu depan mata diorang sendiri atau melibatkan keluarga mahupun diri sendiri. Namun pernah tak korang mendengar atau melihat kemalangan kereta yang melibatkan kerugian berjuta-juta ringgit.

kalau nak tahu lebih lanjut lihat gambar dibawah.









Berikut merupakan gambar-gambar kemalangan kereta mewah yang mana melibatkan 14 buah kereta, terdiri daripada 8 jenis kereta Ferrari, 3 mercedes, 1 Lamborghini Diablo, Nissan Skyline dan Toyota Prius. Lokasi kemalangan dikenalpasti di Chugoku Expressway Shimoneseki, wilayah Yamaguchi Jepun. kemalangan di lebuh raya barat Jepun tersebut telah menyebabkan 10 orang yang terlibat dalam kemalangan dikejarkan di hospital dan anggaran kerugian dilaporkan sebanyak Rm 12 juta @ 2.5 juta pound sterling. Mahal kan.. boleh beli rumah banglo 4 tingkat nie..ha2

Menurut keterangan polis, sekumpulan kira-kira 20 superstar melakukan konvoi pada hari kejadian. Punca kemalangan disebabkan oleh sebuah Ferrari yang cuba memintas kenderaan mewah yang lain telah hilang kawalan dan melanggar salah satu kenderaan konvoi dan telah melibatkan semua konvoi tersebut dalam kemalangan akibat jalan yang licin kerana hujan.

LIHAT VIDEO NIE.






Tiada ulasan: